خدمت به نیازمندان در مسیر بندگی خداست

 

عضو هیات امنای موسسه انوار آفتاب گفت: خدمت به نیازمندان و برداشتن قدم های خیر، در مسیر بندگی خداست.

خدابخش اسماعیلی در گفتگویی در خصوص فعالیت‌های خود در آسایشگاه سالمندان و معلولان اظهار داشت: مدت سه سال است که با موسسه همکاری دارم و از مرداد ماه که آسایشگاه را تحویل گرفتیم به دلیل نبود نیروی کافی خودمان شروع به مدیریت کردیم و پیگیری کارهای اجرایی و ساخت و ساز و دعوت از خیرین را برعهده داشتیم.

عضو هیات امنای موسسه انوار آفتاب افزود: واقعا کاری از روی عشق و دل است و وقتی این عزیزان را می بینیم زندگی مان را کنار گذاشتیم و به این برادرانی می رسیم که غیر از خدا کسی را ندارند.

وی بیان کرد: این کار خیر خیلی در زندگی مان موثر بوده و از ابتدای عمر که وارد کار شدم تاثیر آن را می بینم، قبلا در حوزه علمیه مشغول کار بودم و ساحتمان مدارس را می ساختم، برای من حضور در این امور خیر مثل تفریح، لذت بخش است.

اسماعیلی عنوان کرد: کمک کردن به این عزیزان واقعا دلنشین است، اگر یک روز این عزیزان را  نبینم، ناراحت می شوم هر روز با این دوستان خاطره دارم، آن ها را می بوسم و مشکلاتشان را می شنوم و سعی می کنم آنها را شاد کرده تا ناراحتی هایشان را فراموش کنند.

وی در مورد یکی از خاطراتش گفت: جشنی داشتیم و در آن یکی از خیرین، سالمندی را شناخت که چند سال قبل گم شده بود و خانواده اش او را جستجو می کردند، واقعا خاطره ای خوب بود و وقتی او را نزد خانواده اش بردن خیلی خوشحال شدم.

عضو هیات امنای موسسه انوار آفتاب افزود: هر کس خانواده اش را پیدا کند خوشحال می شوم و هر کس را بیاورند ناراحت می شوم به خصوص تنهایی سالمندان عزیز ناراحت کننده است، البته نگهداری معلولان برای خانواده سخت است و گاهی توان نگهداری ندارند.

وی بیان کرد: معلولان دنیای زیبایی دارند با یک هدیه از ته دل شاد می شوند و وقتی خیرین می آیند موقع که تن این ها لباس ها را می بینم احساس می کنم فرزندان من شاد هستند، اما گاهی وقتی عزیزی را از دست می دهیم بسیارناراحت کننده و تلخ است و در ذهنم می ماند، زیرا مدت ها با آن ها انس گرفته ایم.

اسماعیلی در مورد نحوه معرفی خیرین به این مرکز می گوید: سالها در قسمت های عمرانی جامعه الزهرا و حوزه کار کردم و خیرین زیادی را سراغ داشتیم و دوستانی را می شناسم و کارهای عمرانی را هماهنگ می کنم.

وی گفت: این خیرین کاشی و سیمان و وسایل عمرانی را می آورند و با جان و دل می دهند و به من اعتماد دارند، برخی نیز به عنوان خیرین کارهای تاسیساتی و برق کشی انجام دادند واقعا از این نیکوکاران عزیز تشکر می کنیم امیدواریم این فعالیت ها را برای رفاه این عزیزان ادامه دهندو

عضو هیات امنای موسسه انوار آفتاب افزود: ما در تلاش هستیم تعمیرات را انجام دهیم، ساختمان ها فرسوده است و 30 الی 40 سال قدمت دارد؛ تعمیرات جزئی را شروع کردیم تا سقف ها آب ندهد و تعمیرات اساسی هر خوابگاهی را شروع کردیم، آن را به روزرسانی می کنیم.

وی بیان کرد: در این مجموعه کشتارگاهی داریم که خیرین دام های خود را برای ذبح به این جا می آورند این کشتارگاه دارای مجوز از سازمان دامپزشکی است، گاهی هزینه قربانی را می پردازند و ما نذر آن ها را به جا می آوریم و گاهی گوسفند را برای عقیق می خواهند که ما برایشان انجام می دهیم و عکس می‌گیریم و برای خانواده می فرستیم.

اسماعیلی عنوان کرد: از خیرین تقاضا دارم آسایشگاه را از یاد نبرند و فراموش نکند، این جا 420 نفر نگهداری می شوند که 100 نفر سالمند و 100 نفر مجهوال الهویه اند و از طرفی بسیاری از خانواده های این عزیزان نیازمند هستند، همه می توانند با کوچکترین قدم آن را شاد کنند ما در جشن های نیکوکاری و جشن تولد از حضور خیرین استفاده می کنیم.

 

برای آشنایی با آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب اینجا  و برای مشارکت و نیکوکاری اینجا کلیک کنید.

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.