آغازبه کار ميز گردشگري معلولين و سالمندان در ستاد هماهنگي خدمات سفر

 

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر از تشکیل میز گردشگری معلولین و سالمندان برای نخستین بار در کشور خبر داد.
 سید مصطفی فاطمی گفت: طرح گردشگری سالمندان و معلولین با حضور نمایندگان تشکل‌های فعال معلولین و سالمندان کشور در چهار حوزه هتل داران، بوم گردی، راهنمایان و دفاتر خدمات مسافرتی برگزار و مقرر شد به منظور برگزاری هرچه بهتر، زمینه مناسب سازی و ایمن سازی اماکن گردشگری ویژه معلولین و سالمندان و همچنین ایجاد مکمل‌های گردشگری در دستور کار قرار گیرد.
سید مصطفی فاطمی با بیان اینکه طرح گردشگری سالمندان برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود افزود: این طرح ابتدا در چهار استان خراسان رضوی، اردبیل و یزد به طور آزمایشی اجرا و پس از آن در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی توجه به ظرفیت گردشگری خانواده را از محور‌های اصلی سازمان گردشگری عنوان کرد و افزود: به همین منظور میز‌های تخصصی متعدد در زمینه‌های گردشگری کودکان و تخصصی گردشگری معلولین و سالمندان تشکیل شده است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه طرح گردشگری معلولین و سالمندان برای افراد با شرایط خاص‌تر نیز قابل اجراست افزود: از این پس برگزاری میز‌های مختلف در زمینه گردشگری برای همه افراد خانواده به صورت پیوسته برگزار می‌شود و همه نهاد‌های استانی به ویژه شهرداری‌ها در پیش برد اهداف طرح باید همکاری داشته باشند.
سید مصطفی فاطمی گفت: طرح گردشگری معلولین و سالمندان ابتدا با همکاری بخش دولتی و سپس به طور کاملا خصوصی اداره خواهد شد.

 

 

منبع: اریا

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.