به بهانه اول تیر؛ چهارمین سالگرد افتتاح مرکز اوتیسم انوار آفتاب

 

به بهانه اول تیر؛ چهارمین سالگرد افتتاح مرکز اوتیسم انوار آفتاب با تعدادی از والدین کودکانی که در مرکز اوتیسم انوار آفتاب حضور دارند به گفتگو نشستیم.

به علت عدم رضایت ایشان از معرفی و انتشار عکس، تنها به اسم کوچک این عزیزان اکتفا می کنیم.

 

در مرکز اوتیسم انوار آفتاب هزینه زیادی از ما نمی گیرند که در فشار مالی باشیم

مادر پارسا، یکی از کودکان حاضر در مرکز اوتیسم انوار آفتاب، درباره تغییر عملکرد فرزندش و هزینه های دریافتی مرکز صحبت کرد.

«از این موسسه خیلی راضی هستم پسر من خیلی پرخاشگر بود و دائماً به ما حمله می کرد و اصلاً آرامش نداشت؛ خداروشکر حدود دو سال است در این مرکز هستم همان روزهای اول تغییر کرد.

 باور نمی کردم به این آرامش رسیده باشد، بعد پارسا خانواده من هم به آرامش رسیدن؛ خدا انشالله به مدیر موسسه خیر بدهد؛ از مربیان مرکز به خصوص خانم گلاب مربی ایشان و خانم نجفی تشکر ویژه دارم؛

در این مرکز هزینه زیادی از ما نمی گیرند که به ما فشار بیاد واقعا از همه ممنون هستم.»

 

بازخورد خوبی از مرکز اوتیسم انوار آفتاب گرفتم

مادر متین، یکی از کودکان حاضر در مرکز اوتیسم انوار آفتاب، درباره عملکرد فوق‌العاده مرکز و دریافت بازخورد خوب از این مرکز گفت.

«از زمان بازگشایی بازگشایی موسسه در اینجا پسرم حضور داشت راضی بودم عملکرد فوق‌العاده است؛ سوالاتم درباره رفتار را از این مرکز میپرسم و به مراکز دیگر اعتماد نمیکنم چون واقعا اصولی ، درباره رفتار صحبت می کنند و خیلی از مشکلات مانند آداب دستشویی رفتن و بازی کردن و مسائل دیگر حل شده است.

مشکلات زیادی زندگی ما را احاطه کرده بود؛ راهکارهای مرکز انوار افتاب باعث شده راه درست را پیدا کنم، بازخورد خوبی از مرکز گرفتم؛ مواردی که اینجا به ما آموزش دادند اگر عمل نکنیم و فراموش شود یا اصولی انجام ندهیم مشکلات ما بیشتر میشود خیلی خیلی راضی بودم.»

 

پسرم از لحاظ گفتاری و کاردرمانی و ذهنی خیلی تغییر کرده است

مادر طاها، یکی از کودکان حاضر در مرکز اوتیسم انوار آفتاب،  تغییرات رفتاری فرزندش را بسیار آشکار عنوان کرد.

«فرزند من نه سال داره و قبلا مراکز دیگری بود و حدود سه سال است به این مرکز حضور داریم؛  در ابتدا این مرکز به خاطر تازه تاسیس بودن ‌ضعف هایی داشت اما در  حال حاضر بسیار راضی هستم.

 رشد پسرم رو همه فامیل به ویژه اطرافیانی که رفت آمد با ما دارند زیاد متوجه می‌شوند؛ از لحاظ گفتاری و کاردرمانی خیلی تغییر کرده و و از لحاظ ذهنی دیگه قابل گفتن نیست.

 همیشه با مرکز در ارتباط هستم و زمانی که مشکلی در منزل ما اتفاق بیفتد با مرکز انوار افتاب حل می کنم؛ بعضی از راهکارهایی که از مرکز گرفتیم را به مدرسه پسرم منتقل می‌کنیم از این راهکارها متعجب می‌شوند که از کجا دریافت کردیم؛ چون عنوان نمی کنیم مرکز دیگری میرود، از کارهای پسرم به خصوص کارهای دستی بسیار متعجب شدند.»

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.