گلایه مندی مدیران مراکز توابخشی بهزیستی از عدم افزایش یارانه

 

مدیران مراکز توابخشی بهزیستی از عدم اجرای قانون تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از معلولان گلایه مندند.

همانطور که می‌دانیم مراکز توانبخشی بهزیستی بيش از ٣٥ سال است در حال خدمت‌رسانی به جامعه معلولین می‌باشند و این خدمت صادقانه از یک سو کاهش دهنده آلام خانواده‌های دارای افراد معلول بوده و از سوی دیگر کیفیت زندگی معلولین را ارتقا داده است اما بعلت عدم اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون جامع حمایت از معلولین که در آن صراحتا قید شده است یارانه پرداختی مراکز توسط سازمان، باید مطابق با قیمت تمام شده خدمات باشد، لکن بودجه سازمان بهزیستی افزایش چندانی نداشته و این سازمان قادر به پرداخت یارانه مناسب به مراکز مطابق قانون، نمی‌باشد.

امسال یارانه پرداختی یک چهارم قیمت تمام شده بوده و این باعث گردیده است که به علت افزایش ۵۷ درصدی در میزان دستمزد و بیمه و تورم ایجاد شده در مواد غذایی و بهداشتی و همچنین افزایش قیمت دارو و ... این مراکز با مشکلات اقتصادی روبرو شده و تاكنون با وام و استقراض دوام آورده‌اند و دیگر قادر به ادامه اين روند نمی‌باشند. لذا کیفیت خدمات ارائه شده کاهش یافته است.

بنابراین مراکز توانبخشی تنها خواستار اجرای قانون میباشند و از اصحاب رسانه تقاضای پیگیری و مطالبه گری دارند.

این در حالی است که چند پیش علی محدقادری رئیس سازمان بهزیستی در نامه ای  به سید مسعود میرکاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار افزایش این بودجه شده بود.

برای آشنایی با آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب اینجا و برای مشارکت و نیکوکاری اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.