طبق مطالعات جدید ژنتیکی اوتیسم منشا کاملا ژنتیکی دارد

 

 

نتایج یک تجزیه و تحلیل ژنتیکی جدید نشان داده است که بیش از ۷۰ ژن در انسان به شدت با اوتیسم مرتبط بوده و بیش از ۲۵۰ ژن نیز به طرق مختلف با این بیماری مرتبط هستند.

 محققان برای بررسی دلایل احتمالی ابتلا به اوتیسم، اقدام به یک تجزیه و تحلیل ژنتیکی گسترده کردند. این تجزیه و تحلیل بزرگترین مطالعه در نوع خود تا به امروز است که شامل بیش از ۱۵۰ هزار شرکت کننده از جمله ۲۰ هزار فرد مبتلا به اوتیسم است.

طی این پژوهش، محققان دریافتند ژن‌ هایی که عمدتاً با تاخیر رشد مرتبط هستند، در رشد اولیه نورون ‌ها (سلول‌ های عصبی)  فعال هستند، در حالی که ژن ‌های مرتبط با اوتیسم در نورون ‌های بالغ ‌تر نقش دارند.

بر این اساس همچنین اعلام شد:در میان افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، ژن ‌هایی که به شدت با اوتیسم مرتبط هستند، بیشتر با ژن ‌هایی مرتبط هستند که خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را در افراد افزایش می ‌دهند.

جوزف باکسبام، نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم سیور در دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک درباره موضوع فوق گفت: این تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که عوامل خطر ژنتیکی مشترک بین اوتیسم و سایر اختلالات عصبی و روانی وجود دارد.

به باور محققان، داشتن یک رویکرد ژنتیکی هدفمند نسبت اوتیسم برای بیماران مفید خواهد بود زیرا درمان هایی که برای افراد حامل جهش در یک ژن موثر است ممکن است در سایر افراد دارای جهش در یک ژن متفاوت باشند، جواب ندهد.

به گزارش سیناپرس، جوزف باکسبام در ادامه توضیحاتش افزود: یک نکته مهم این است که اوتیسم دارای جهش های ژنتیکی زیادی است که باعث پدیدار شدن این بیماری می شود.  بنابراین انجام آزمایش ژنتیکی نه تنها به نفع خانواده ها و افراد در معرض خطر اختلال طیف اوتیسم است، بلکه برای توسعه درمان ها نیز ضروری به نظر می رسد.

به همین دلیل هرچه بتوانیم بر اساس اهداف شناسایی شده در این یافته‌ های ژنتیکی، درمان ‌ها را بیشتر پیش ببریم، پتانسیل کمک به افراد بیشتری را داریم که می ‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی در رسیدگی به اوتیسم و تأخیر رشد در سراسر جهان داشته باشد.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Nature Genetics منتشر شده است.

 

 

 

منبع: سینا پرس

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.