مهندسان ژاپنی «ربات بزکوهی» را برای کمک به سالمندان ساختند

 

مهندسان صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن از آخرین اختراع خود رونمایی کردند؛ یک ربات چهارپا به نام «بزکوهی» که قرار است به کمک سالمندان بیاید. این گونه بز کوهی در کوه‌های اروپا، آسیا و شمال شرق آفریقا زندگی می‌کند.

 

 

 

 این ربات که به نام بز کوهی "BEX" نامیده شده است، گونه‌ای بز وحشی با شاخ‌های انحنادار بزرگ است که می‌تواند با استفاده از چهار پا روی زمین‌های ناهموار راه برود و یا با چرخ‌هایی که در زیر شکمش قرار گرفته اند، روی سطوح صاف‌تر حرکت کند.
ربات BEX با استفاده از باتری و قدرت حمل بار ۱۰۰ کیلوگرم می‌تواند با کنترل از راه دور و به طور مستقل حرکت کند. کاوازاکی که در سطح جهانی به عنوان یک شرکت موتورسیکلت‌سازی مشهور است، تولید ربات‌های انسان نما را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. این شرکت سال گذشته تصمیم گرفت نمونه اولیه‌ای از یک ربات چهارپا را به عنوان راه‌حلی برای مشکل تعادلی که روبات‌های دوپای خود با آن مواجه بودند، توسعه دهد.

 

 

 این ربات به منظور کمک رسانی در زمین‌های کشاورزی طراحی شده است و به مشکل بحران نیروی کار در روستا‌های ژاپن کمک می‌کند. ربات BEX می‌تواند در جوامع پیر به افراد مسنی که نیاز به کمک برای حمل محموله‌های سنگین دارند کمک کند و از صنایع کشاورزی یا جنگل داری حمایت کند. این شرکت به آزمایش BEX در سال جاری ادامه خواهد داد و امیدوار است که بتواند این ربات را در سال ۲۰۲۳ تجاری کند.
نمونه اولیه ساخته شده از این ربات برای حرکت در زمین‌های ناهموار و حمل و نقل کالاهای سنگین طراحی شده است. از این ربات-بز می‌توان برای حمل انسان و انجام وظایف انسان نیز بهره‌مند شد.ژاپن به دلیل جمعیت پیرش علاقه خاصی به یافتن راه‌هایی برای کمک به سالمندان دارد.

 

 

 ژاپن از جمله کشورهای صنعتی است که بیشترین رشد پیری جمعیت در آن اتفاق افتاده است، ادامه این روند مشکلات اقتصادی و سیاسی بزرگی را برای این کشور رقم خواهد زد. کاهش شدید نرخ باروری، کاهش تعداد بزرگسالان در محدوده‌ی سنی کار و افزایش تعداد افراد سالمند وابسته در ژاپن، این کشور را در دهه ۱۹۹۰ با یک بحران اقتصادی روبرو و اقتصاد ژاپن را با یک رکود چشمگیر مواجه کرد.
نزدیک به ۳۰ درصد از جمعیت ژاپن بالای ۶۵ سال هستند که اکثریت آنان را زنان تشکیل می‌دهند. از این رو بهبود کیفیت زندگی سالمندان برای جامعه ژاپن امری ضروری به نظر می رسد.

 

 

منبع: گروه فناوری دنا
 

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.