تشیع درایران با نظام وکالت،توسط امام کاظم(ع) توسعه و با امام رضا(ع)تثبیت شد

 

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت:  تشیع در ایران با نظام وکالت، توسط امام کاظم(ع) توسعه و با حضور امام رضا(ع) تثبیت و مستقر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آستانه ولادت امام رضا(ع)، با اشاره به نقش عظیم ولایتعهدی امام رضا(ع) در ایران افزود: امام رضا(ع) در آغاز قرن سوم با حضور تاریخی در ایران و سه سال اقامت تا شهادت بذر تشیع را در این سرزمین بارور و مانگار ساختند.

وی با بیان  اینکه به کلام شهید مطهری ایرا ن گمشده خود را در تشیع یافت، خاطرنشان کرد: پس از حضور علی بن موسی الرضا(ع) شاهد پیدایش نهضتها و جنبش های شیعی هستیم که تعدادی موفق به تشکیل حکومت و حتی سلطه بر دستگاه خلافت در بغداد شدند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: وجود امام رضا(ع) در خراسان و بحث ولایتعهدی ایشان سبب شد تا شخصيت آن حضرت به عنوان امام شيعه براي مردم بيشتر شناخته شود؛ لذا هواداران شيعه هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شدند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: حيثيت علمي امام، مهمترين عامل در توسعه مذهب شيعه به حساب مي‌آمد. به ويژه كه مباني فكري شيعه نيز در آن شرايط، مشخص شده بود و طبعا مرجعيت علمي امام، توسعه فكر شيعي را دربرداشت.

وی گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در طی هجرت امام رضا(ع) به ایران رخ داد، سخنرانی آن حضرت در نیشابور و ایراد حدیثی بود که به حدیث سلسله الذهب معروف شد؛ این حدیث که به نوعی فلسفه سیاسی تشیع را تبیین می کند از جایگاه والایی از حیث اهمیت در میان احادیث ما برخوردار است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: ایران رضوی، نقطه اوج تمدن و فرهنگ این ملت است که با معالم و معارف رضوی و با حضور گسترده فرزندان موسی بن جعفر(ع) و احفاد و نوادگان آل رسول علیهم السلام سازمان یافته و به غنی رسیده است.

وی گفت:  اگر مرقد مطهر حضرت معصومه(ع) در قم نبود، معلوم نبود که حوزه علمیه ای با این بزرگان شکل بگیرد و بتواند این همه برکات داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی بیان کرد: امروز شهر قم پس از گذشت قرن‌ها به عنوان نگین انگشتری جهان تشیع از هر نظر می‌درخشد و به وی‍ژه مراجع، بزرگان و حوزه‌های علمیه در مجاورت این بانوی بزرگوار با احساس امنیت و آرامش خاطر بیشتری به پژوهش‌های علمی خود می‌پردازند.

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.