به مناسبت روز کاردرمان، چه افرادی به کاردرمانی نیاز دارند؟

 

 

هر ساله، کشورهای مختلف در تاریخ ۲۷ اکتبر "روز جهانی کار درمانی" را گرامی می‌دارند. روز جهانی کاردرمانی، رسالت و اهداف کاردرمانی را ترویج می کند. این روز جهانی همچنین آگاهی از وظایف کاردرمانگران و نقش و تاثیر جهانی آنها را افزایش می دهد.

کار درمانگران بیماران آسیب دیده یا ناتوان را درمان می کنند. آنها همچنین برای کودکانی که نیازهای ویژه ای دارند یا برای کسب مهارت های خاص به کمک نیاز دارند، خدمات ارائه می دهند. کاردرمانگران توصیه هایی نیز در مورد انواع تجهیزات و تغییرات خانگی لازم برای سالمندان یا افراد دارای معلولیت ارائه می کنند.

یکی از اهداف اولیه کاردرمانی کمک به بیماران برای بهبود مهارت های حرکتی ظریف است که بهبود این مهارت ها به آن ها کمک می کند تا توانایی لازم برای انجام کارهای مربوط به زندگی روزمره را به دست آورند. برخی از این مهارت ها ممکن است شامل لباس پوشیدن، مسواک زدن، نوشتن یادداشت ها و کار با کامپیوتر باشد.

کاردرمانی به افراد در سازگاری بیشتر با محیط زندگیشان کمک می کند. این درمان می تواند به افراد در انجام فعالیت های مختلف که در مدرسه، محل کار یا منزل با مشکل در انجام آنها روبرو هستند کمک کند. همچنین افراد در صورت نیاز خواهند آموخت که چگونه از ابزارها استفاده کنند.

به گزارش "وِب ام دی"، یک متخصص بهداشت به نام "کاردرمانگر" می تواند راه هایی برای تغییر حرکات افراد ارائه داده تا آن ها بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند، از خود مراقبت کرده، وظایف خود را در خانه انجام داده، ورزش کنند یا فعال باشند. یکی دیگر از اهداف یک کاردرمانگر، بهبود ایمنی در خانه یا محل زندگی اولیه بیمار است.

در ادامه به نقل از nationaldaycalendar به برخی از مزایای کاردرمانی خواهیم پرداخت.

* به غلبه بر مشکلات زندگی روزمره کمک می کند.

* حافظه را بهبود می بخشد.

* به بینایی کمک می کند.

* به مراقبین افراد ناتوان کمک می کند.

 

 

بسیاری از کشورها کاردرمانی را به عنوان یک حرفه می شناسند. کاردرمانگران در محیط های مختلفی کار می کنند که این اماکن شامل بیمارستان ها، مدارس، خانه های سالمندان و خدمات بهداشتی در خانه می شود.

فدراسیون جهانی کاردرمانگران (WFOT) روز جهانی کاردرمانی را در سال ۲۰۱۰ میلادی راه اندازی کرد. بسیاری از کشورها هفته یا ماه کاردرمانی را در ماه اکتبر گرامی می دارند، به همین دلیل فدراسیون جهانی کاردرمانگران روز ۲۷ اکتبر را برای نامگذاری به مناسبت این روز جهانی انتخاب کرد.

به گفته فدراسیون جهانی کاردرمانگران، کاردرمانی تأثیر مثبتی بر سلامت، رفاه، آموزش و حرفه افراد در مقیاس بین‌المللی دارد.

افرادی که یکی از مشکلات سلامتی ذیل را دارند می توانند با پرسش از پزشک خود از نیاز مراجعه به یک کاردرمانگر به منظور حل مشکلاتشان اطمینان حاصل نمایند:

* التهاب مفصل (آرتریت) و درد مزمن
* سکته مغزی
* آسیب مغزی
* جراحی تعویض مفصل
* آسیب طناب نخاعی
* دید کم
* بیماری آلزایمر
* عدم تعادل مناسب
* سرطان
* دیابت
* ام اس
* فلج مغزی
* مشکلات سلامت روان یا مشکلات رفتاری

همچنین کار درمانی می تواند به کودکان دارای اختلال های مادرزادی، اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD)، آرتریت جوانان، اوتیسم، مصدومیت ها و آسیب های جدی یا سوختگی نیز کمک کند.

 

 

 

منبع: ایسنا

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.