توصیف مرکز اتیسم انوار آفتاب، با چند پاراگراف امکان پذیر نمی باشد

 

 

مدیر داخلی مرکز اتیسم انوار آفتاب گفت: توصیف و مدل کاری این مرکز با نوشتن چند پاراگراف امکان پذیر نمی باشد و برای درک این موارد پیشنهاد من بازدید از مرکز و صحبت با والدین است.

 

به بهانه روز ۲ آوریل مصادف با سیزدهم فروردین روز جهانی آگاهی از اوتیسم، با سمانه نجفی مدیر داخلی  مرکز اتیسم انوار آفتاب به گفتگو نشستیم.

 

«مرکز اتیسم انوار آفتاب از هجده تا درمانگر و 46  دانش آموز اتیستیک تشکیل شده است و مدل کار مرکز استفاده ی تخصصی از روش   ABA میباشد که هر شش ماه یکبار با دوره های آموزشی مختلف اطلاعات درمانگران توسط آقای شاهین احمدیان آموزش دیده‌ی مرکز تخصصی اتیسم توهوم در ترکیه بروز میشود.

 

هر کودک درمانگر مخصوص خود و فضای آموزشی جدا دارد و دانش آموزان بصورت فردی توسط یک درمانگر آموزش می بینند و همچنین هر هفته داده از دانش آموزان گرفته میشود و در پرونده روند رشدشان ثبت می شود.

 

آموزش حضوری والدین در مرکز، آموزش در منزل، آموزش آنلاین از جمله کارهای مفید مرکز میباشد.

 

اهداف موسسه شامل تربیت اتیسم مستقل و کارآمد میباشد و تمرکز مرکز در آموزش کارهای شخصی، کنترل کلیشه و رفتارهای مشکل دار است.

 

با توجه به مشخص کردن سطح دانش آموزان برنامه توسط سوپروایزرهای آموزش دیده تایید و توسط درمانگرها متریال های مشخص شده آماده می شود و جلسه با والد برقرار میشود توضیحات لازم در مورد تمامی برنامه ها، نحوه‌ی آموزش و... داده میشود.

مهم ترین دلایلی که مرکز اتیسم انوار آفتاب را از سایز مراکز متمایز میکند شامل آموزش فردی، آموزش حضوری والدین، آموزش در منزل، آموزش اتیستیک بزرگسال، آموزش زیر نظر مرکز توهوم ترکیه، تمرکز در آموزش کارهای شخصی بخصوص آموزش توالت، آموزش در فضای باز دانش آموزان کنار هم یعنی هر دانش آموز با میز و کتابخانه ی خود و همراه درمانگر خود و در کنار بقیه دانش آموزان مشغول آموزش است که این تخصص اشاره به آموزش تعمیم دارد که اکثرا کودکان اتیستیک ضعف در آن دارند.

 

توصیف مرکز اتیسم انوار آفتاب و مدل کاری و سایر مسائل آن با نوشتن چند پاراگراف امکان پذیر نمیباشد و برای درک موارد ذکر شده بازدید از مرکز و صحبت با والدین مرکز را برای سایر والدین پیشنهاد میکنم.»

 

جلال بیطرفان

 

 

مطالب مرتبط

بخشی از پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به بهانه روز جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم

دلنوشته های مربیان اوتیسم انوار آفتاب به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح مرکز (1)

دلنوشته های مربیان اوتیسم انوار آفتاب به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح مرکز (2)

دلنوشته های مربیان اوتیسم انوار آفتاب به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح مرکز (3)

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.