انفاق دل بزرگ می خواهد، هر چقدر در راه خدا خرج کنید بیشتر از آن برمیگردد

 

یکی از قدیمی ترین نیروهای حال حاضر آسایشگاه آقای محمدحسین یاوری هست که از سال 78 در آسایشگاه مشغول به فعالیت شده و در حال سرشیفت سالمندان است که به احتمال فراوان تا دوماه دیگر بازنشسته می شود.

از صحبتهای آقای یاوری می توان متوجه شد که تفاوت چند سال قبل گذشته با سال گذشته چقدر فراوان و چشمگیر است؛ به بهانه سالگرد حضور موسسه انوار آفتاب در آسایشگاه قم به این نیروی قدیمی چند دقیقه به گفتگو نشستیم.

«تفاوت یک سال تا سال های قبل از زمین تا آسمونه، عمده تفاوت مهم در رسیدگی به معلولین و سالمندان هست؛ لباس و پوشاک، ملحفه، خوابگاه های بازسازی شده از عمده تفاوت های سالهای پیش آسایشگاه تا قبل از حضور انوار آفتاب هست.

گذشته وقتی از مدیران کاری میخواستی می گفتن که پول نیست نمیتونیم کاری بکنیم، با همان وضعیت بد سال های قبل، امسال آسانسور ساختن که سالمندان راحت باشند، خوابگاهها رنگ کاری و بنایی شد؛ سیستم گرمایی و سرمایشی تعمیر شد.

 تمام منافع این کارها برای مددجویان هست، اگر در آسایش باشند از پرخاشگری آنها کم میشه، قبلا غذایی بود که سالمندان در کل سال نمی خوردند اما در حال حاضر غذا خیلی خوب شده آشپزی عالی شده، این نشون میده مدیریت قوی و دلسوز پشت این موضوع هست.

حدوداً ۲۰ سال پیش یه مدیر بود که واقعا رسیدگی می کرد و کارش خیلی درست بود و به حرف بچه ها گوش میکرد اگه کاری از دستش بر میومد انجام می داد، بعد از این مدت من آدمی به مرام و معرفت آن آقا ندیدم، تا یک سال پیش به بعد که مدیرهای جدید آمدند، به بچه ها کمک می کند.

 انفاق دل بزرگ میخواد هر چقدر دست و دلباز باشی و خیر دیگران را بخواهی خدا بیشتر از مالی که دادای به تو میده؛ از یک سال پیش به بعد زمان واریز حقوق ما معلوم هست. در این چند سال وضعیت پرداختی حقوق ما معلوم نبود، خانواده ها فکر می کردند شاید ما پول و جای دیگه خرج میکنیم.

 دغدغه کارگر از بین رفت وقتی پرسنل از نظر فکری آروم باشن قاعدتاً رسیدگی به مددجو بهتره، در حال حاضر فکر می کنیم اینجا منزل خودمونه خود من شبها تو ساختمون دور میزنم لامپ های اضافی را خاموش می کنم اگه شیر آبی باز باشه می بندم، قبلا اینجوری نبود چون مدیر های قبلی به فکر بچه ها نبودند.

 

برای آشنایی با آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب اینجا و برای مشارکت و نیکوکاری اینجا کلیک کنید.

 

جلال بیطرفان

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.