محرومیت یک میلیارد معلول از دسترسی به تجهیزات توانبخشی در جهان

بر اساس نتایج یک گزارش جدید، تقریبا یک میلیارد کودک و بزرگسال دارای معلولیت و افراد مسن نیازمند به تجهیزات توانبخشی و فناوری کمکی از دسترسی به این وسایل و تجهیزات محروم هستند.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یونیسف نشان می‌دهد که بیش از ۲.۵ میلیارد نفر به یک یا چند فناوری کمکی و وسایل توانبخشی مانند ویلچر، سمعک یا  نرم افزارهای ارتباطی نیاز دارند که از میان آنها نزدیک به یک میلیارد که بیشترشان در کشورهای با درآمد کم و متوسط هستند، به این تجهیزات و وسایل دسترسی ندارند.

دکتر "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: فناوری کمکی یک فرصت در بهبود کیفیت زندگی و تغییر دهنده زندگی است و دری را به روی آموزش کودکان دارای معلولیت، اشتغال و تعامل اجتماعی بزرگسالان دارای معلولیت و داشتن یک زندگی مستقل همراه با عزت برای افراد مسن باز می کند.

وی افزود: ممانعت از دسترسی مردم به این ابزارهای تغییر دهنده زندگی نه تنها نقض حقوق بشر است بلکه از نظر اقتصادی نیز کوته بینانه است. از همه کشورها می ‌خواهیم که دسترسی به فناوری‌های کمکی را به لحاظ مالی تامین و اولویت ‌بندی کنند و به همه فرصت بدهند تا با توانمندی‌های خود زندگی کنند.

"کاترین راسل"، مدیر اجرایی یونیسف گفت: نزدیک به ۲۴۰ میلیون کودک دارای معلولیت هستند. محروم کردن کودکان از حق برخورداری از محصولاتی که برای رشد آنها نیاز است، نه تنها به تک تک کودکان آسیب می زند بلکه خانواده ها و جوامع آنها را از هر چیزی که می تواند به برآورده شدن نیازهایشان کمک کند، محروم می کند.

وی تاکید کرد: بدون دسترسی به فناوری کمکی و تجهیزات توانبخشی، کودکان دارای معلولیت شانس ادامه تحصیل را از دست می دهند، خطر کودکان کار بیشتر شده و اعتماد به نفس و رفاه آنها مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

 به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، این گزارش خاطرنشان می کند که به دلیل افزایش سن جمعیت و بالا رفتن احتمال شیوع بیماری های غیرواگیر در سراسر جهان، احتمالا تعداد افرادی که به یک یا چند وسیله کمکی نیاز پیدا می‌کنند تا سال ۲۰۵۰ به ۳.۵ میلیارد نفر خواهد رسید.

 

 

منبع: ایسنا

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.