روش‌های خلاقانه یک ژاپنی مبتلا به اوتیسیم برای ارتباط با دیگران

 

 کتاب «اگر هفت بار زمین خوردی، بار هشتم برخیز» نوشته نائوگی هیگاشیدا به‌تازگی با ترجمه مهناز رحمانیان توسط انتشارات آلاچیق کتاب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب درباره اوتیسم یا درخودماندگی است که نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی و با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد.

نائوکی هیگاشیدا جوانی باهوش و خلاق اهل ژاپن است که مبتلا به اوتیسم غیرکلامی‌ست اما او با روش‌های خلاقانه توانسته اندکی بهتر از دیگر بیماران مبتلا به اوتیسم با دیگران ارتباط برقرار کند.

این کتاب که به قلم او نوشته شده برخی از موقعیت‌ها و شرایطی را که با آن‌ها روبرو شده توصیف می‌کند و برخی از روش‌هایی را که ترجیح می‌دهد دیگران از طریق آن‌ها با او و همنوعانش در جامعه اوتیستیک، برخورد کنند، برمی‌شمرد.

خواندن این کتاب می‌تواند به والدین کودکان مبتلا به اوتیسم و همچنین مربیان و نیز افراد دغدغه‌مندی که به‌دنبال کشف راز و رمزهای این بیماری هستند کمک کند.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«کودکان با نیازهای خاص، خودشان متوجه تفاوت‌هایشان با دیگران هستند. همگی با سختی‌هایی درگیرند که دیگران درک واقعی از آن ندارند. معلمان و بزرگ‌ترها مدام به‌دنبال چیزی برای تحسین‌کردن می‌گردند. تحسین‌شدن به ما کمک می‌کند احساس شادی کنیم. ما را تشویق می‌کند تا بر کاری که در آن خوب هستیم تمرکز بیشتری داشته باشیم. اما هرگاه برای انجام کاری که واقعاً، مناسب کودکی کم‌سن و سال بود، تحسین شدم، حس کردم شاید قرار نیست به این زودی‌ها مانند یک بزرگسال با من رفتار کنند.»

این کتاب در ۲۳۲ صفحه و با قیمت ۹۹ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

 

 

منبع: مهر

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.