حمایت بیمه از بیماران اتیسم تا ۱۲ سالگی افزایش یافت

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با تصویب شورای عالی بیمه، بسته حمایت از بیماران اتیسم تا ۱۲ سال افزایش یافت.

 

محمدمهدی ناصحی افزود: برای پیگیری بیشتر به بیماران اتیسم با حضور بیمه‌های پایه جلساتی داشتیم و مقرر شد به صورت کاغذی اسناد در بیمه تأمین اجتماعی پذیرش شود تا سامانه‌های بیمه تأمین اجتماعی آماده شود.

 

وی ادامه داد: البته سامانه‌های بیمه سلامت در حال حاضر مهیا است و این بیماران می‌توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه دریافت کنند.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه خدمات مورد نیاز بیماران اوتیسم شامل توانبخشی، گفتار درمانی و روانشناسی در حال حاضر در سامانه‌های بیمه سلامت قابل دسترسی است، ادامه داد: علاوه بر ۶ خدمت که در حال حاضر در سامانه ما قابل دریافت برای این افراد است افزایش سن بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه‌های پایه از ۷ به ۱۲ سال در شورای عالی بیمه از جمله اقدامات جدید برای حمایت از بیماران اوتیسم است.

 

ناصحی گفت: در بخش‌های دولتی نظام پرداخت برای این بیماران رعایت می‌شود و حمایت‌های اجتماعی در کنار خانواده برای این افراد مهم است با ایجاد درمانگاه‌های مورد نیاز اوتیسم و خرید راهبردی بیمه‌ها می‌توان حمایت جدی از این بیماران داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: خدمات بیماران اوتیسم از نظر سقف مورد نیاز در بسته‌های مشخصی تعیین شده و نباید نگران باشند.

 

 

منبع: مهر

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.