گشت رایگان سالمندان با تاکسی برای تماشای چراغانی کریسمس

 

شهرداری مادرید برای افزایش روحیه و نشاط سالمندان، طرح گشت رایگان با تاکسی‌های شهر را ارائه می‌دهد که بر اساس آن سالمندان برای تماشای چراغانی‌های جشن کریسمس در سراسر شهر گردانده می‌شوند. 

 

تاکسیلوز (تاکسی نور) نام یک ابتکار اجتماعی در مادرید، پایتخت اسپانیا است که به مسافران مسن این فرصت را می‌دهد تا سفری جادویی رایگان را تجربه کنند و از دیدن تمام چراغانی‌های کریسمس در شهر لذت ببرند. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۹۰۰ نفر از ساکنان سالخورده می‌توانند از این پروژه در این فصل تعطیلات بهره مند شوند.

 

تاکسیلوز با هدف بیرون آوردن سالمندان از خانه‌ها و کمک به آنها برای شرکت در شادی‌های دوران کریسمس شروع به کار کرده است. ساکنان مسن معمولاً مشکلات بیشتری را در زمینه جابه‌جایی شهری تجربه می‌کنند و همچنین از میزان بالایی از انزوا رنج می‌برند.

 

این ایده در سال ۲۰۱۶ زمانی متولد شد که انجمن تاکسی‌رانان مادرید تصمیم گرفت برای سالمندانی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند، اقدام ویژه‌ای انجام دهند.

 

در ابتدا، تنها ۲۰ راننده تاکسی برای شرکت ابراز علاقه کردند، اما با گذشت زمان، اشتیاق برای شرکت در این فرصت بیشتر شد. اکنون صدها راننده تاکسی گرد هم آمدند تا تورهای رایگان کریسمس شهر را ترتیب دهند.

 

این ابتکار علاوه بر افزایش محبوبیت در میان رانندگان تاکسی مادرید، طرفداران جدیدی در شهرهای دیگر پیدا کرده است و اکنون این طرح در ۱۲ شهر در سراسر اسپانیا ارائه می‌شود.

 

این تورها دو ساعت طول می‌کشد و پس از اتمام آنها، مسافران و رانندگان برای یک فنجان شکلات داغ و شادی تعطیلات جمع می‌شوند.

 

 

منبع: ایمنا

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.