ایست قلبی ناشی از ورزش در سالمندان اتفاقی نادر است

 

به گفته محققان، به ندرت اتفاق می‌افتد که افراد مسن در حین ورزش دچار ایست قلبی ناگهانی شوند.

 

به نقل از مدیسن نت، برای مطالعه جدید، محققان موارد ایست قلبی ناگهانی را در افراد ۶۵ ساله و بالاتر در برخی شهرهای کالیفرنیا تجزیه و تحلیل کردند.

 

این تحقیق شامل کسانی بود که در حین تمرین یا در عرض یک ساعت بعد از تمرین خود بر اثر ایست قلبی ناگهانی فوت کردند.

 

از بیش از ۴۰۰۰ مورد مطالعه شده، تنها ۷۷ مورد (۱.۹٪) دچار ایست قلبی در حین یا بعد از ورزش، با تمریناتی که شامل دوچرخه سواری، دویدن، بازی گلف یا تنیس، یا فعالیت در باشگاه بود، شدند. حدود ۹۱ درصد از ایست قلبی در مردان بود.

 

پرونده پزشکی برای ۴۷ نفر مبتلا به ایست قلبی مرتبط با ورزش و بیش از ۳۱۰۰ نفر با ایست قلبی غیر مرتبط با ورزش در دسترس بود.

 

محققان دریافتند افرادی که ایست قلبی ناگهانی را در حین یا بلافاصله پس از ورزش تجربه کردند، معمولاً نسبت به افرادی که ایست قلبی غیرمرتبط با ورزش را تجربه کردند، عوامل خطر قلبی یا سایر مشکلات سلامتی کمتری داشتند.

 

ایست قلبی مرتبط با ورزش به احتمال زیاد در مکان‌های عمومی مانند باشگاه رخ می‌داد. این یکی از دلایلی است که احتمال زنده ماندن آنها چهار برابر بیشتر از کسانی است که ایست قلبی غیر مرتبط با ورزش داشتند.

 

محققان می‌گویند که فواید سلامتی فعالیت ورزشی احتمالاً بر خطر ایست قلبی ناگهانی مرتبط با ورزش در سالمندان برتری دارد.

 

به گفته محققان، «این بدان معناست که افراد مسنی که به طور منظم در ورزش شرکت می‌کنند باید ادامه دهند. کسانی که علائم جدید دارند باید با پزشک خود مشورت کنند. کسانی که می‌خواهند شروع کنند باید تشویق شوند که این کار را انجام دهند، اما فقط پس از مشورت با پزشک خود».

 

 

منبع: مهر

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.