آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند 

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند خبر داد و گفت: در این راستا اولین مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن سالمند در استان البرز به صورت آزمایشی افتتاح شد.

 

فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طبق آمار جهانی و مستندات مرکز آمار ایران، جمعیت سالمندان کشور رو به فزونی نهاده و سازمان بهزیستی کشور به عنوان مهمترین مرجع توانبخشی سالمندان مطرح است، گفت: در مراکز مراقبتی شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن، مراکز با گروهی از بیماران روبرو هستند که در دوران اقامت در مرکز به سنین سالمندی رسیده‌اند؛ این در حالی که امکان ترخیص این افراد حتی در وضعیت بهبود نسبی نیز بسیار دشوار است.

 

وی بیان کرد: بیماران روانی مزمن با بهبود نسبی برای ترخیص با مشکلاتی از قبیل عدم وجود خانواده موثر، فقدان سرپرست، عدم پذیرش خانواده به دلیل سابقه رفتارهای ناهنجار و غیرمتعارف، ضعف اقتصادی خانواده‌ها برای تامین دارو و درمان مناسب و... مواجه هستند.

 

عباسی افزود: از طرفی بیماران روانی مزمن به دلیل مصرف داروهای روانپزشکی و عوارض آن و سایر عوامل بعضا دچار پیری زودرس شده و نیازهای خاصی برای این افراد مطرح می‌شود از جمله مشکلات اورولوژی، لرزش، مشکلات حافظه، از دست دادن دندان و...که در مواردی با بیماری‌های خاص سالمندی از قبیل دمانس، آلزایمر، بیماری‌های مزمن دستگاه حرکتی و... نیز توام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.