ابزار تشخیص اختلال اوتیسم در کودکان یک ساله

محققان استرالیایی ابزاری توسعه داده‌اند که اوتیسم را در کودکان نوپا 12 تا 24 ماهه تشخیص می‌دهد.

 

محققان استرالیایی گفته‌اند که ابزار غربالگری آنها با موفقیت اوتیسم را در کودکان نوپا تشخیص می‌دهد و به کمک آن  سه سال زودتر از روش های فعلی می‌توان این بیماری را شناسایی کرد.

 

در یک مطالعه پنج ساله روی بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ کودک، محققان دانشگاه لاتروب استرالیا در ملبورن ابزار غربالگری اولیه‌ای را که برای اوتیسم ساخته بودند آزمایش کردند. آنها دریافتند که ۸۳ درصد از کودکان ۱۲ تا ۲۴ ماهه که با ابزار علامت گذاری شده بودند بعداً به اوتیسم مبتلا شدند.

 

به گفته محققان، این  روش حدود سه الی چهار سال زودتر از آزمایش‌های استاندارد فعلی اوتیسم در کودکان را شناسایی می‌کند و تشخیص زودتر آن می‌تواند به بهبود زندگی این دسته از کودکان کمک کند.

 

ژوزفین باربارو، محقق ارشد این مطالعه نوشت: «کودکانی که بیماری آنها زود تشخیص داده می‌شود، درک کلامی و شناختی بهتری در سنین مدرسه نشان می‌دهند، احتمال بیشتری برای حضور در مدرسه معمولی دارند و به حمایت مداوم کمتری نسبت به کودکانی که دیرتر تشخیص داده می‌شوند، نیاز دارند».

 

اوتیسم گونه‌ای اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

 

 به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود و این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

 

 براساس بررسی‌های صورت گرفته، از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا، یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند.

 

منبع: فارس

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.