پیشرفت مهم دانشمندان برای درمان اوتیسم

 

دانشمندان ده‌ها ژن را کشف کرده‌اند که به شدت با اوتیسم مرتبط هستند و می‌تواند یک پیشرفت مهم در تشخیص این بیماری باشد.

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی و تکاملی است که بر نحوه تعامل فرد با دیگران، برقراری ارتباط، یادگیری و رفتار او تأثیر می‌گذارد. اگرچه اوتیسم در هر سنی قابل تشخیص است، اما به عنوان یک«اختلال تکاملی» توصیف می‌شود، زیرا علائم معمولاً در دو سال اول زندگی ظاهر می‌شوند.

  محققان آمریکایی  با بررسی دن‌ای‌ای ۱۵۰ هزار نفر دریافتند که ۲۰ هزار نفر از آنها مبتلا به اوتیسم هستند. آنها تغییرات بیولوژیکی در مغز را شناسایی کردند که به اوتیسم کمک می‌کند. آنها ۷۰ نوع ژن مرتبط با این اختلال را کشف کرده‌اند که می‌توانند راه را برای آزمایش‌ها و درمان‌های جدید هموار کنند.

اوتیسم و ​​شرایط مرتبط با آن مانند  بیش از یک کودک از هر ۱۰۰ کودک انگلیسی و یک نفر از هر ۴۴ جوان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهدکه این رقم ده برابر بیشتر از ۳۰ سال پیش است.

امید است که این مطالعه که در  Nature Genetics منتشر شده به تیم های تحقیقاتی آینده کمک کند؛ جوزف باکسبام، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم گفت: «ما می دانیم که بسیاری از ژن‌ها، زمانی که جهش می‌یابند، در ایجاد اوتیسم نقش دارند؛ در این مطالعه بی‌سابقه، ما توانستیم انواع مختلفی از جهش‌ها را در طیف وسیعی از نمونه‌ها گرد هم بیاوریم تا حس بسیار غنی‌تری از ژن‌ها و معماری ژنتیکی دخیل در اوتیسم به دست آوریم».

 

 

منبع: فارس

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.