افراد مبتلا به اوتیسم درد را شدیدتر احساس می کنند

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، درد را با شدت بیشتری نسبت به دیگران احساس می‌کنند.

 

به نقل از هلث دی نیوز، باور غالب این است که مبتلایان به اوتیسم نسبت به درد بی تفاوت هستند، احتمالاً به دلیل تمایل به خودآزاری.

 

دکتر «تامی بار-شالیتا»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما می‌دانیم که خودآزاری می‌تواند ناشی از تلاش برای سرکوب درد باشد، و ممکن است آنها به خود صدمه بزنند تا به طور ناخودآگاه مکانیسم فیزیکی "درد مانع درد می‌شود" را فعال کنند.»

 

محققان می‌خواستند بدانند که آیا افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر از جمعیت عمومی صدمه می‌بینند یا خیر.

 

این مطالعه شامل ۵۲ بزرگسال مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا و ۵۲ فرد سالم بود. محققان از آزمون‌های روان‌فیزیکی برای ارزیابی درد برای بررسی ارتباط بین محرک و پاسخ استفاده کردند.

 

یک محقق با استفاده از کامپیوتر، مدت و شدت محرک را کنترل می‌کند. از فرد معاینه شده خواسته شد تا شدت درد را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ رتبه بندی کند.

 

این مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر آسیب می‌بینند و مکانیسم سرکوب درد آنها کمتر مؤثر است.

 

بار-شالیتا می‌گوید: «عقیده رایج این بود که ظاهراً آنها «به درد بی‌تفاوت هستند» و گزارش‌هایی وجود دارد که کارکنان پزشکی بر این اساس با آنها رفتار می‌کنند. نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که در بیشتر موارد، حساسیت به درد افراد مبتلا به اوتیسم در واقع بیشتر از اکثر افراد جامعه است، در حالی که آنها در سرکوب مؤثر محرک‌های دردناک ناموفق هستند.»

 

منبع: مهر

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.