خوراکی‌های مناسب برای کودک دارای اوتیسم کدامند؟

 

یک رژیم متناسب، متعادل و مقوی برای همه کودکان لازم  است؛ اما دستور غذایی جایگاه خاصی در تغذیه کودکان دارای اوتیسم دارد.

 

بیشتر خانوادهای کودکان دارای اوتیسم به دنبال این هستند که چه چیزی برای کودکشان مناسب است که بخورند چراکه منابع فراوانی در مورد انچه نباید بخورند وجود دارد.اما اصولا مطالبی که در این خصوص وجود دارد دارای منابع معتبری نیستند. این مقاله بر اساس منابع معتبر و شناخته شده علمی مانند وب سایت webMD است.

 

خوراکی‌های دارای منیزیم

یک رژیم متناسب و متعادل و مقوی برای همه کودکان لازم و ضروری است اما منیزیم جایگاه خاصی در رژیم های غذایی کودکان دارای اوتیسم دارد. کمبود منیزیم می تواند به تعدادی از علایم منجر شود که مطابق با الگوهای رفتاری است که در کودکان دارای اوتیسم دیده میشود. مانند تکان دادن دست و رفتار های تکراری، دندان قروچه، اضطراب، تمرکز پایین و دامنه توجه کم در این کودکان مشهود است. با اطمینان یافتن از اینکه منیزیم بخشی از مواد مغذی مصرفی روزانه است می توان این علائم را کاهش داد.

 

روغن ماهی

اسید های چرب امگا 3،به همراه برخی دیگر از انواع اسید های چرب در واقع برای رشد طبیعی و سالم بدن مفید اند. مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای امگا 3 می تواند باعث افزایش تعاملات و معاشرت در افراد دارای اتیسم می‌شود.

 

خوراکی های دارای ملاتونین

یکی از معمول ترین علائمی که والدین کودکان دارای اوتیسم ان را گزارش می کنند بدخوابی و یا اختلال در خواب است. این اختلال در چرخه های طبیعی خواب می تواند باعث تحریک پذیری  و عدم تمرکز  و اضطراب و استرس در کودک دارای اوتیسم شود. ملاتونین هورمونی است که برای ایجاد وضعیت خواب در بدن انسان ترشح می شود و ارامبخشی است که می تواند خوابی ارام را برای کودک دارای اوتیسم مهیا نماید و در نتیجه کمک می کند که کودک دارای اوتیسم در بیداری برنامه درمانی خوبی داشته باشد. خواب خوب کودک دارای اوتیسم می تواند بر روی مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی او تاثیر گذار باشد.

 

 

منبع: ایسکانیوز

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.