پژوهشگر مشهدی نرم‌افزار "اتیسم یار" طراحی کرد

 

پژوهشگر مشهدی موفق به طراحی نرم افزار "اُتیسم یار" شد، این طرح کاهش اضطراب مادران و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان مبتلا به اتیسم را به همراه دارد.

 

دکتر منیره رمضانی عضو هیات علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد گفت: بیماری اُتیسم شیوع بالایی دارد و طبق آمار بهزیستی ۷۰۰ هزار کودک مبتلا به اُتیسم در کشور وجود دارد و از هر ۵۹ کودک متولد شده در ایران یک نفر مبتلا به اُتیسم است و نام ایران جزو کشورهای با آمار بالای این بیماری در جهان ثبت شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه کودکان مبتلا به اتیسم در تمرکز، توجه و دیگر موارد دچار مشکل می‌شوند، افزود: در این نرم افزار طراحی شده از قالب "بازیگونه" استفاده شده تا نیازهای مادر کودک مبتلا به اُتیسم در تربیت فرزندش تامین شود.

 

این پژوهشگر بیان داشت: در این برنامه ۱۶ بازی را در قالب هشت مرحله تعریف کرده‌ایم که برای آن بیش از ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 

 رمضانی گفت: نرم افزار اتیسم یار در هفت مدرسه اُتیسم مشهد و برای ۳۰ خانواده با موفقیت اجرا شد که نتیجه آن کاهش اضطراب مادران و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان بود و بهبود عملکرد کودک و رفع دغدغه‌های مادر را به همراه داشت.

 

رمضانی با ذکر این نکته که تغییر سبک زندگی و استفاده بی‌رویه از موبایل و تبلت در دوران بارداری و حتی پس از تولد کودک در ایجاد مشکلاتی همچون بیماری اُتیسم نقش دارد، تاکید کرد: ما معتقدیم که باید میزان استفاده از این تجهیزات به اندازه بوده و بازی‌های مورد استفاده هم متناسب با سن و نیاز کودک باشد.

 

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد عنوان کرد: مشابه این بازی‌ها تاکنون در کشورهای دیگر از جمله آمریکا و با موضوعات مهارت در توجه و تمرکز طراحی شده، اما در این برنامه به حوزه های خوب دیدن، خوب شنیدن و برقراری ارتباط موثر میان مادر و کودک توجه ویژه ای شده است.

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

 

 

منبع: ایرنا

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.