راه‌اندازی کد ویژه اورژانس برای فرزندان اوتیسم

 

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران از راه‌اندازی کد ویژه اورژانس برای فرزندان اوتیسم خبر داد و گفت: خانواده‌های فرزندان اوتیسم هنگام فوریت‌های پزشکی با شماره‌ گیری این کد می‌توانند از خدمات پرسنل آموزش دیده برای اینگونه موارد بهره‌مند شوند.

 

وی بیان کرد: فوریت‌های پزشکی برای فرزندان اوتیسم از اهمیت بسزایی برخوردار است چون بیمار با کلام نمی تواند بگوید مشکلش از نظر جسمی چیست و حتی خانواده هم ممکن است متوجه نشود و زمانی ما به مورد اورژانسی اوتیسم برمی خوریم که ممکن است بیمار وضعیت حاد و فوریتی داشته باشد.

 

صالح غفاری یادآور شد: انجمن اوتیسم ایران از سال ۱۳۹۹ پیگیر آموزشهای لازم برای موارد اورژانسی پیش بیمارستانی و بیمارستانی بود که بتواند به تمام پرسنل اورژانس کشور آموزشهای ابتدایی طرز پذیرش فرزند اوتیسم را در بخش پیش بیمارستانی و بیمارستانی بدهد.

 

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: در بخش پیش بیمارستانی، آموزشهای لازم به پرسنل دیسپچ مرکز هدایت عملیات اورژانس- و غیردیسپچ ارائه شد تا مواردی مانند تاریخچه بیماری گرفتن و آرام کردن فرزند اوتیسم را چه هنگام اعزام توسط آمبولانس و چه هنگام تحویل به اورژانس بیمارستانی را فرا بگیرند.

 

وی تاکید کرد: پرسنل اورژانس بیمارستان باید آموزشهای تخصصی پذیرش اوتیسم به ویژه در طیف شدید را فرابگیرند زیرا آنها مهارتهای خودیاری ندارند و امکان شلوغ کردن بخش بیمارستان را دارند و حتی با بی اختیاری ادرار و مدفوع روبرو هستند؛ تیم بیمارستانی باید در جریان این رفتارها باشند.

 

صالح غفاری خاطرنشان کرد: با تلاشهای طی دو سال گذشته و با تفاهم نامه‌ای که با سازمان اورژانس منعقد شد، کد ویژه اورژانس برای فرزندان اوتیسم راه اندازی شد. در هفته ولایت کد ویژه اوتیسم از نظر فنی، سیستمی و پرسنلی از سوی سازمان اورژانس کشور راه اندازی شد.

 

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران افزود: خانواده ها هر مشکل حاد و فوریت پزشکی برای فرزندشان به وجود بیاید که در سرفصل اورژانس وجود داشته باشند می‌توانند با این کد تماس بگیرند مثلا مشکلات روحی و روانی مربوط به سازمان دیگری است اما برای مشکلات جسمی با کد اورژانس می‌توانند تماس بگیرند تا به‌طور ویژه خدمات برای آنها انجام شود.

 

وی با قدردانی از تلاشگران اورژانس کشور تصریح کرد: چون ابتدای اجرایی شدن این کد هستیم خانواده ها هرجا با مشکل روبرو شدند می‌توانند مراتب را به انجمن اوتیسم ایران واحد مطالبه گری اطلاع دهند و با شماره تلفن ۴۸۰۸۵۰۰۰ که مرکز تماس انجمن است، ارتباط برقرار کنند.

 

 

منبع: ایرنا

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.