مشکلات حافظه می تواند چالش دیگر کودکان اوتیسم باشد

 

کودکان مبتلا به اوتیسم مشکلات شناخته شده ای در تعاملات اجتماعی دارند، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد آنها در زمینه حافظه هم مشکل دارند.

 

به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند کودکان سن مدرسه مبتلا به اوتیسم در مقایسه با همسالان خود، در مدیریت وظایف حافظه مشکل بیشتری نشان دادند. آنها اغلب به سختی چهره‌ها را به خاطر می‌آوردند همچنین در یادآوری کلمات و انواع دیگر اطلاعات نیز مشکل داشتند.

 

علاوه بر این، محققان توانستند کمبودهای حافظه را در مدارهای مغزی خاصی که بیش از حد متصل بودند، ردیابی کنند.

 

یافته‌ها نشان می‌دهد که چالش‌های حافظه ممکن است مشکل بزرگ‌تری برای کودکان مبتلا به اوتیسم نسبت به آنچه که عموماً تشخیص داده می‌شود، باشد و این مسئله باید در مدرسه و در خدمات به این کودکان در نظر گرفته شود.

 

«جین لیو»، نویسنده ارشد این مقاله از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، گفت: «کودکان مبتلا به اوتیسم «با عملکرد بالا» اغلب به مدارس معمولی می‌روند و آموزش‌های مشابهی با همسالان خود دریافت می‌کنند.»

 

اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که حتی اگر این کودکان ضریب هوشی بالایی هم داشته باشند، هنوز هم ممکن است با مشکلات حافظه دست و پنجه نرم کنند.

 

لیو گفت: «پس ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.»

 

اوتیسم یک اختلال رشد مغزی است که در درجات مختلف مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را مختل می‌کند. برخی از بچه‌ها مشکلات خفیف‌تری دارند، اما برخی دیگر مشکلات بیشتری دارند، کم صحبت می‌کنند، یا اصلاً صحبت نمی‌کنند، و درگیر رفتارهای تکراری و وسواسی می‌شوند. برخی از کودکان دارای ناتوانی ذهنی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای ضریب هوشی متوسط یا بالاتر از متوسط هستند.

 

منبع: مهر

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.