مبتلایان اوتیسم با ریسک بالاتر افکار خودکشی مواجه هستند

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به اوتیسم بیش از سه برابر همسالان خود، آسیب به خود، افکار خودکشی، اقدام به خودکشی یا مرگ بر اثر خودکشی را تجربه می‌کنند.

 

به نقل از مدیسن نت، دکتر «منگ چوان لای»، نویسنده اصلی مطالعه از دانشگاه تورنتو کانادا، در این باره گفت: «وجود بیماری‌های روانپزشکی به طور قابل توجهی عامل افزایش این خطرات است.»

 

او در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ما می‌دانیم وقتی مردم به حمایت‌ها و خدمات بهداشت روانی مناسب دسترسی داشته باشند، می‌توان از بسیاری از موارد خودآزاری و رویدادهای مرتبط با خودکشی جلوگیری کرد و این برای افراد مبتلا به اوتیسم بسیار مهم است.»

 

بر اساس جنسیت، زنان مبتلا به اوتیسم در این مطالعه ۸۳ درصد بیشتر در معرض خطر آسیب به خود بودند، در حالی که مردان ۴۷ درصد بیشتر در معرض خطر آسیب رساندن به خود بودند.

 

این تحقیق همچنین نشان داد که برای مرگ‌های ناشی از خودکشی، زنان مبتلا به اوتیسم ۹۸ درصد و مردان مبتلا به اوتیسم ۳۴ درصد با خطر بیشتری روبرو بودند. این مطالعه همچنین نشان داد که یک چهارم از جوانان مبتلا به اوتیسم افکار خودکشی را تجربه می‌کنند و ۸.۳ درصد اقدام به خودکشی می‌کنند.

 

اوتیسم به طیف گسترده‌ای از شرایط اشاره دارد که با چالش در مهارت‌های اجتماعی، رفتارهای تکراری، گفتار و ارتباطات غیرکلامی مشخص می‌شود.

 

منبع: مهر

 

 

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.