بحران توانبخشی سالمندان در راه ایران

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: اگر تدابیر مناسب اتخاذ نشود در سال‌‌های آینده دچار بحران عرضه در بخش خدمات توانبخشی به سالمندان خواهیم شد.

 

پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر، ظرفیت توانبخشی در ایران را مناسب با رشد پیرسالی در کشور ندانست و افزود: اگر تدابیر مناسب انجام نشود در سال‌‌های آینده دچار بحران عرضه در بخش خدمات توانبخشی به سالمندان خواهیم شد.

 

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان با سابقه‌ترین ارائه کننده خدمات توانبخشی در کشور در سال‌های گذشته کلینیک تخصصی توانبخشی سالمندان را در مرکز جامع این جمعیت در تهران راه‌اندازی کرده است و برنامه‌ریزی برای توسعه آن در سراسر کشور در حال انجام است؛ اما به طور کلی با افزایش پیری جمعیت در ایران، اقدامات بسیار بیشتری در زمینه توانبخشی سالمندان لازم است که نیاز به حمایت ویژه دولت و حاکمیت را دارد.

 

نامدار ادامه داد: اگر تدابیر مناسب انجام نشود در سال‌‌های آینده دچار بحران عرضه در بخش خدمات توانبخشی به سالمندان خواهیم شد. این درحالی‌است که هزینه دریافت این خدمات ارزان نیست و معمولا بیمه‌ها پوشش مناسب و کاملی انجام نمی‌دهند. به عنوان مثال هیچ یک از هزینه‌ها در بخش ارتوپدی فنی تحت پوشش بیمه‌های پایه نیست.

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر تصریح کرد: کارشناسان می‌گویند30 درصد مردم ایران نیاز به دریافت خدمات توانبخشی دارند. اکنون حدود 10درصد جامعه را سالمندانی تشکیل می‌دهند که نیازمند توانبخشی‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد این سالمندان تا ۲۰ سال آینده به ۲۵ درصد خواهد رسید.

 

 

منبع: فارس

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.