پلیس: سرقت از سالمندان را جدی بگیرید

 

به افراد کهنسال آموزش داده شود از بازکردن درب منازل به روی افراد ناشناس خودداری کنند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان توصیه هایی را برای مراقبت بیشتر از سالمندان در جهت پیشگیری از سرقت ارائه کرد.

 

سرهنگ عبدالمجید کرمی گفت: کهنسالان به دلیل ضعف جسمانی و عمدتاً زندگی در تنهایی به طعمه ای برای سارقان و افراد بزهکار تبدیل می شوند که لازم است کهنسالان عزیز به هشدارهای پلیس در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه شهروندان از رها کردن کهنسالان و تنها گذاشتن آنها در منزل خودداری کنند، گفت: کهنسالان عزیز مراقب معتادان محلی بوده و از نزدیک شدن آنها به خودشان جلوگیری کنند.

 

سرهنگ کرمی با بیان اینکه سعی کنید سالمندان عزیز را در صورتی که تنها زندگی می کنند به معتمدین محلی بسپارید ادامه داد: به افراد کهنسال آموزش داده شود از بازکردن درب منازل به روی افراد ناشناس خودداری کنند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار کرد: به سالمندان بیاموزید که مأموران قرائت کنتور آب،گاز، برق و.... می بایست لباس و کارت شناسایی داشته باشند و قبل از شناسایی از بازکردن درب بر روی آنها خودداری کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه افراد متکدی تحت عنوان فالگیر به هیچ عنوان به داخل منزل راه داده نشوند، تصریح کرد: اگر افراد کهنسال قصد اجاره دادن منزل خود را دارند؛ زمانیکه تنها می باشند از نشان دادن منزل خود به افراد خودداری کنند.

 

این مقام مسئول به سالخوردگان تأکید کرد: مراقب افرادی که خود را به عنوان افراد خیر معرفی می کنند و اعلام درخواست کمک جهت نیازمندان می کنند باشید.

 

 

منبع: ایسنا

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.