آیا خوش‌بینی باعث طول عمر می‌شود؟

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که خوش‌بین‌تر هستند ممکن است عمر طولانی‌تری داشته باشند.

 

در مطالعه‌ای بر روی ۱۶۰ هزار نفر از زنان با سنین بالا افرادی که بالاترین میزان خوش‌بینی را داشتند، ۵.۴ درصد طول عمر بیشتری نسبت به افرادی داشتند که کمتر خوش‌بین بودند.

 

هیامی کوگا، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که خوش بین‌تر هستند در دنیای واقعی زندگی نمی‌کنند و به نوعی برای دیدن اتفاقات مثبت بیشتری در آینده آمادگی دارند.

 

وی می‌گوید تا حدی ممکن است این مسئله دلیلش این باشد که مردم معمولاً خوش‌بینی را افزایش توانایی حل مشکلات و مقابله با چالش‌ها می‌دانند.

 

این تحقیق که اخیراً در مجله انجمن سالمندان آمریکا منتشر شده است، یکی از اولین مطالعاتی است که خوش‌بینی را با طول عمر در جمعیت‌های متفاوت نژادی و قومی مرتبط می‌کند.

 

کوگا و همکارانش ۱۵۹۲۵۵ زن شرکت کننده در طرح سلامت زنان را مورد مطالعه قرار دادند. این زنان ۸۳ درصد سفیدپوست غیر اسپانیایی، ۹ درصد سیاه‌پوست، ۴ درصد اسپانیایی، ۳ درص آسیایی، کمتر از ۱ درصد سرخپوستان آمریکایی یا بومی آلاسکا بودند.

 

سن این زنان ۵۰ تا ۷۹ سال بود که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ در این پروژه ثبت‌نام کردند.

 

محققان عوامل دیگری را در نظر گرفتند که می‌تواند به طول عمر طولانی‌تر منجر شود، از جمله سن، تحصیلات، وضعیت تاهل، درآمد سالانه خانواده، سلامت روان و غیره. آن‌ها همچنین چگونگی تأثیر عوامل سبک زندگی بر نتایج را ارزیابی کردند.

 

کوگا و همکارانش اعلام کردند که تاثیر خوش بینی ممکن است با تاثیر ورزش قابل مقایسه باشد.

 

کوگا می‌گوید: تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا افزایش خوش‌بینی می‌تواند به نوبه خود سلامتی و طول عمر را افزایش دهد یا خیر. ما می‌دانیم که خوش بینی به طور کلی در طول بزرگسالی نسبتاً پایدار است و در حالی که می‌تواند در کوتاه مدت در واکنش به شرایط مختلف تا حدودی تغییر کند، در دوره‌های طولانی‌تر تمایل دارد حتی در مواجهه با رویداد‌های بسیار چالش برانگیز زندگی باقی بماند.

 

 

منبع: اطلاعات انلاین

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.