راهکار جالب ژاپنی‌ها؛ کودکان نوپا در خانه سالمندان استخدام می‌شوند

 

یکی از خانه‌های سالمندان در ژاپن برای روحیه دادن به سالمندان خود، دست به ابتکار جالبی زده است؛ این مرکز کودکان نوپا را برای شاد کردن محیط این خانه استخدام کرده است.

 

«رنا شینوهارا»، هفته‌ای یکبار باید به محل کار خود برود و کاری انجام دهد که به نظر می‌آید برای آن متولد شده است.

 

«رنا»، کوچولوی ۱۸ ماهه‌ای است که برای شاد کردن روزهای کسل‌کننده سالمندان در خانه سالمندان استخدام شده است. بیشتر این سالمندان خیلی به ‌ندرت فرزندان و نوه‌های خود را می‌بینند و دیدن کودکان نوپا به آن ها بسیار روحیه می‌دهد.

 

تاتسو اوجیرو، ۹۳ساله، یکی از ۱۰۰ سالمندی است که در خانه سالمندان «ایچووآن» در شهر کیتاکیوشو زندگی می‌کند. او می‌گوید، با دیدن این کوچولوها و بازی با آن ها انرژی می‌گیرد.

 

افراد هرچه مسن‌تر می‌شوند، تنهاتر می‌شوند. به‌ویژه اینکه جمعیت ژاپن با داشتن حداقل یک‌سوم افراد بالای ۶۵ سال، به‌سرعت روبه پیری است.

 

مشکل تنهایی در این کشور آنقدر زیاد شده است که در ژاپن، «وزارت تنهایی» تشکیل شده که وظیفه وزیر آن کمک به افراد در سنین مختلف برای معاشرت با یکدیگر است.

 

کیمی گاندو، مدیر این خانه سالمندان، وقتی نوه دختری‌اش را برای اولین بار به این خانه آورده و واکنش مثبت سالمندان را دیده بود، به فکر استخدام کودکان نوپا افتاد.

 

اکنون او ۷۰ کودک استخدام کرده است که همراه با مادران‌شان، هر ساعت در روز که دوست داشته باشند به این خانه می‌آیند و با سالمندان بازی می‌کنند و آنها را از تنهایی درمی‌آورند.

 

منبع: خبر آنلاین

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.