جراح معلول بریتانیایی به عنوان اولین پارافضانورد جهان انتخاب شد

 

آژانس فضایی اروپا (ESA) اولین فضانورد معلول جهان را برای شرکت در یک ماموریت فضایی از بین ۲۵۷ داوطلب دارای ناتوانی جسمی انتخاب کرد.

«جان مک فال» که پای راست خود را در سن ۱۹ سالگی از دست داده است، اولین پارافضانورد (Parastronaut) جهان خواهد بود که برای ماموریت فضایی جدید به منظور بررسی محل اقامت فضانوردان دارای معلولیت انتخاب شده است.

آژانس فضایی در مارس سال ۲۰۲۱ برای افراد معلولی که می‌توانند تست‌های فیزیکی و روانی سخت گیرانه را پشت سر بگذارند، اما به دلیل کمبود امکانات سخت‌افزاری محدوده شده‌اند، درخواست کرده بود. ESA در برنامه خود، تغییرات و هزینه‌های لازم برای فرستادن فضانوردان معلول به فضا را بررسی خواهد کرد.

مک فال از بین ۲۵۷ شرکت‌کننده انتخاب شده است و ESA او را به عنوان اولین «فضانورد معلول» یا «پارافضانورد» (Parastronaut) جهان توصیف کرده است. در بهار آینده، او وارد برنامه آموزشی ۱۲ ماهه در مرکز فضانوردان اروپا واقع در شهر کلن آلمان خواهد شد.

مک فال ۴۱ ساله می‌گوید: «همیشه علاقه شدیدی به علم داشتم و اکتشافات فضایی همیشه در رادار من بوده است. اما با وجود اینکه در ۱۹ سالگی تجربه تصادف با موتور سیکلت را داشته‌ام، مانند زمانی که قصد داشتم به نیروهای مسلح بپیوندم، معلولیت همیشه مرا از انجام این کار منع کرده است.»

«جوزف اشباخر»، مدیر کل ESA نیز در بیانیه‌ای گفت: «این کلاس فضانوردی ESA، جاه طلبی، استعداد و تنوع را به اشکال مختلفی به ارمغان خواهد آورد تا تلاش‌ها و آینده ما را هدایت کند. کاوش مداوم در مدار پایین زمین در ایستگاه فضایی بین المللی، به سمت ماه و فراتر از آن.»

پس از تصادف و قطع عضو، مک فال دوباره دویدن را یاد گرفت و موفق شد تا مدال برنز دوی ۱۰۰ متر بازی‌های پارالمپیک سال ۲۰۰۸ را کسب کند.

علاوه بر این، او چندین مدرک پزشکی گرفت و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در سرویس سلامت ملی بریتانیا یک دکتر پایه بوده است. او در حال حاضر به عنوان یک متخصص تروما و ارتوپدی مشغول به کار است.

 

 

منبع: خبرآنلاین

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.