قانون معافیت عوارض شهرداری برای معلولان اجرایی شود

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری‌ها در زمینه اعمال تخفیف و معافیت‌ها برای معلولان توجه و نظارت بیشتری داشته باشند.

 

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در قانون ذکر شده که شهرداری‌ها باید معافیت و تخفیف‌هایی برای معلولان در نظر بگیرند، از جمله قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و قانون جامع حمایت از معلولان که شهرداری‌ها را موظف به توجه به افراد ناتوان و اعمال تخفیف کرده است.قانون معافیت عوارض شهرداری برای معلولان اجرایی شود.

 

وی افزود: در قانون تاکید شده معلولان از پرداخت عوارض نقل، انتقال ملک و حق واگذاری و همچنین از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی آماده‌سازی زمین، عوارض نوسازی و حق انشعابات آب، برق و گاز معاف هستند.

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استاندارد‌های تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.

 

خامسی درباره حمایت از بیماران خاص اظهار داشت: متأسفانه بیماران خاص از جمله کلیوی، ام اس، هموفیلی و تالاسمی قانون جامع حمایت ندارند و در تخفیف و معافیت‌های شهرداری‌ها نادیده گرفته شده اند که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

 

وی ادامه داد: بیماران خاص با توجه به هزینه سنگین درمان و تهیه دارو به حمایت و برخی تخفیف و معافیت‌های ویژه در زمینه هزینه‌های شهرداری نیاز دارند که متاسفانه در تدوین قوانین مورد غفلت قرار گرفته است.

 

منبع: صدا و سیما

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.