تصویب پیشنهاد پرداخت ماهانه 5 میلیون تومان به معلولان شدید

 

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402، از تصویب پیشنهاد پرداخت ماهانه 5 میلیون تومان به معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد در بودجه 1402 خبر داد.

 

عبدالناصر درخشان در بیان جزئیات تصویب پیشنهاد پرداخت ماهانه 5 میلیون تومان به معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد، گفت: از آنجایی که حوزه انتخابیه ام دارای بیشترین آمار معلولان است از بدو ورود به مجلس پیوسته پیگیر مطالبات این قشر بوده ام و در این راستا سوالات و تذکراتی را نیز مطرح کرده و مکاتبات فراوانی با مسئولان مربوطه داشتم.

 

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: در این مدت مسئولان مربوطه نبود اعتبارات لازم را عامل عدم اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت عنوان می کردند.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: البته در سال‌های 98 تا 1401 تنها اعتبارات محدودی در بودجه های سنواتی برای اجرای قانون فوق الذکر تعیین شده بود اما متاسفانه در لایحه بودجه 1402 اعتبار مربوط به ماده 27 قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت پیرامون بحث معیشت این عزیزان حذف شد.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402، یادآور شد: در نهایت در کمیسیون تلفیق با پیگیری هایی که انجام دادم و با تلاش اعضای کمیسیون اجتماعی با اصلاح بند(ب) تبصره 12 لایحه بودجه 1402 مقرر شد که سازمان بهزیستی کشور مکلف شود در راستای اجرای ماده 27 قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت ماهانه مبلغ 50000000 ریال به عنوان کمک معیشت به معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد پرداخت نماید.

 

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل به قانون شدن باید در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد.

 

منبع: آریا

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.