8 اسفند ماه کتابداران میهمان سالمندان آسایشگاه قم می شوند

 

 8 اسفند ماه همزمان با روز بیماری های خاص، کتابداران با حضور در آسایشگاه های انوار آفتاب و آسایشگاه فاطمی خدمات کتابخانه ای همچون قصه گویی و بلندخوانی کتاب را به سالمندان ارائه می کنند.

 

کارگروه ارائه خدمات کتابخانه ای به گروه های ویژه اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با حضور مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم؛ جلال بیطرفان، مدیر روابط عمومی و رسانه آسایشگاه انوار آفتاب؛ زهرا محمدی، مدیر داخلی آسایشگاه فاطمی و جمعی از مسئولین کتابخانه و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

 

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این نشست گفت: از چند ماه گذشته ارتباط خوبی با آسایشگاه های سالمندان استان و اداره کل کتابخانه های عمومی شکل گرفته است که حاصل آن نیز برگزاری چند رویداد باشکوه همچون جشن پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و امیدواریم این همکاری به زودی در گام های بعدی خود یعنی ارائه خدمات فرانهادی به سالمندان دو آسایشگاه انوار آفتاب و فاطمی با همکاری کتابداران کتابخانه های عمومی هم جوار ادامه پیدا کند.

 

در این جلسه که معین شد تا از 8 اسفند ماه همزمان با روز بیماری های خاص، کتابداران در هفته اول هر ماه با حضور در این دو آسایشگاه خدمات کتابخانه ای همچون قصه گویی و بلندخوانی کتاب را به سالمندان ارائه کنند.

 

گفتنی است که ثبت نام رایگان ویژه کارکنان آسایشگاه و خانواده سالمندان، تولید کتاب های صوتی ویژه سالمندان و بررسی ایجاد کتابخانه عمومی و اهدای کتاب در این مراکز از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.