در آسایشگاه سالمندان و معلولین قم حال خوبی دارم

 

دکتر علی محمد قادری معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور در سفر به شهر مقدس قم با حضور در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مرکز و گفتگو با کارکنان مرکز افطار در جمع این عزیزان بود.

وی با تشکر از مدیریت خانم پورمحمدی و اعضای هیات مدیره انوار آفتاب گفت: خدمات ارزنده ای در این مرکز ارائه می شود و امیدواریم خداوند این خدمات را از خدمت گذاران قبول کند.

ریاست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در آسایشگاه سالمندان و معلولین قم حال خوبی دارم، بیان کرد: وجود چنین مراکزی موجب دلگرمی و برپا کننده مسیر امید به فردایی بهتر می باشد.

وی با اشاره به اینکه از بخشها و گروههای جهادی متخصص جهت خدمات استفاده کنیم افزود: اگر این گروهها در استان قم توسط موسسات ساماندهی شوند، جمعیت داوطلبان سازمان بهزیستی را در قم ایجاد می کنیم که این خدمات می تواند شامل خدمات به سالمندان، نگهداری نوزاد و یا مواردی دیگری باشد که مردم ما علاقه زیادی به ارائه خدمات به صورت داوطلبانه هستند.

دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم در جریان این بازدید ضمن عرض خیر مقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر از انتخاب استان قم و مرکز سالمندان و معلولین استان جهت اولین دیدار در ماه مبارک رمضان گزارشی از وضعیت خدمات بهزیستی در استان قم ارائه کرد.

پهلوانی با اشاره به حمایت بهزیستی از 35 هزار خانواده در استان خاطرنشان کرد: بیش از 22 هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی قم هستند و2000 نفر از مددجویان در بخشهای مختلف در مراکز شبانه روزی استان خدمات دریافت می کنند و  این مرکز بزرگ که با مجوز و تحت نظارت بهزیستی و توسط موسسه خیریه  انوار آفتاب اداره می شود دارای  ۴۲۰ توانخواه است که  از این تعداد ۳۲۰ نفر معلول ذهنی مرد 14 تا 40 سال و و ۱۰۰ نفر سالمند مرد می باشند. 

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به فرسوده بودن ساختمان آسایشگاه و فعالیت این مرکز از سال 1345 تصریح کرد: سیاست سازمان بهزیستی در کنار استفاده از ظرفیت خیرین و بخش غیردولتی در احداث مراکز جدید و دارای استانداردهای لازم و متناسب با رشد جمعیت سالمندی در دو دهه آینده ، اولویت دهی به مراکز روزانه و مهدهای سالمندی است که سالمندان صرفا در ساعاتی از روز جهت اخذ خدمات درمانی ، توانبخشی و... در مراکز روزانه حضور پیدا کنند و شب در کنار خانواده باشند .

دکتر پهلوانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مددجویان این  آسایشگاه و سایر مراکز شبانه روزی قم  مجهول‌الهویه هستند و گاها سرریز آسیبها و موارد مشابه سایر استانها به استان قم منتقل می گردد و با توجه به هزینه های بالای نگهداری افراد در مراکز شبانه روزی خواستار نگاه ملی به اعتبارات بهزیستی قم شد و از ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور در این زمینه درخواست مساعدت خاص کرد.

وی با قدردانی از زحمات و مجاهدتهای بی نظیر پرسنل مراکز شبانه روزی استان در دوران شیوع کرونا عنوان کرد: کمترین آمار مرگ‌ومیر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین داشتیم، در شرایطی که افراد مدعی حقوق بشر تعداد بالای تلفات درزمینه کرونا را داشتند ولی تعداد فوت افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند کمتر از شش‌دهم درصد بوده است.

برای دیدن گزارش تصویری این خبر اینجا کلیک کنید.

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.