مراکز مثبت زندگی، نیازمند رسیدگی و ساماندهی بیشتری هستند

 

 

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در این دیدار مقرر شد که سازمان بهزیستی، جلساتی را با رؤسای سازمان همیاری شهرداری‌ها برای بهینه‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری برای معلولان تشکیل دهند و مقررات لازم را در این باره به تأیید برسانند تا در کمیسیون عمران مجلس این موضوع مهم بررسی و قوانین مورد نیاز برای طرح در صحن علنی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس همچنین گفت: یکی از موضوعات قابل توجه، رفع مشکلات حیطه مسکن معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و ارائه راهکارهایی جهت تأمین این نیاز ضروری آن‌هاست.
رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح لزوم آسان شدن شرایط فرزندخواندگی در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت:   ضمن در نظر گرفتن امنیت اجتماعی و روانی و آینده کودک، فرایند فرزندخواندگی به شکلی تسهیل شود که خانواده‌ها با سهولت و رغبت بیشتری به این امر فرخنده و خداپسندانه اقدام کنند.
وی ابراز کرد: در ایران نیز براساس قانون و لوایح آن بحث فرزندخواندگی با احکام شرعی و و بررسی ویژگی زن و مرد و همسران صورت می‌گیرد و این اتفاق از سوی سازمان بهزیستی رقم می‌خورد. با توجه به آمار ناباروری بیش از ۲۵ درصد زوجین در ایران بسیاری از مردم تمایل به گرفتن فرزند از بهزیستی دارند.
رضایی تأکید کرد: اگر بتوان سرعت و فرآیند فرزندخواندگی و امین موقت را تسهیل کرد، حتماً منطبق با مصلحت کودک خواهد بود؛ ضمن اینکه خواسته خانواده‌هایی که آرزوی فرزندآوری دارند نیز برآورده خواهد شد. البته هر قدر هم که محیط مراکزی همچون شیرخوارگاه و امثال آن مطلوب باشد، اما هیچ نهادی چون خانواده نمی‌تواند این کودکان را تربیت کند و به جامعه تحویل دهد.
وی بیان کرد: با توجه به جامعه هدف بهزیستی و گسترده بودن خدمات بهزیستی در شهرستان‌های جهرم و خفر، در خصوص مشکلات موجود، ساختمان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز اداره بهزیستی این دو شهرستان، با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و برای رفع این نواقص به راهکارهای خوبی رسیده‌ایم و قرار است امکانات مورد نیاز تهیه شود.
رضایی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی، نیازمند رسیدگی و ساماندهی بیشتری هستند، ادامه داد: باید اقدام لازم درباره مراکز مثبت زندگی، هم به لحاظ بهبود شرایط، کارکرد و ارائه خدمات مفیدتر به مددجویان و هم از نظر توجه بیشتر به حقوق و مزایای کارکنان آن به زودی انجام شود تا نتایج مثبت و ملموس آن را در جامعه شاهد باشیم.

 


منبع: ایرنا

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.