عکس| هیوندا ویلچر هوشمند مجهز به حسگر پوسچر ساخت

 

شرکت هوندا در حال توسعه ویلچری آزاد دست به نام یونی-وان (UNI-ONE) است که با حرکت بدن کاربر به سمت مورد نظر وی حرکت می کند. این ویلچر به افراد دارای مشکلات حرکتی اجازه می دهد تا از دست های خود برای انجام فعالیت های دیگر، از حضور در رقابت ورزشی تا برداشتن اشیا از روی قفسه فروشگاه، استفاده کنند.

زمانی که کاربر روی یونی-وان می نشیند، ویلچر کاهش ارتفاع می دهد و هنگام استفاده برای حرکت تا سطح مشخصی ارتفاع خود را افزایش می دهد. برخلاف ویلچرهای عادی، یونی-وان به اندازه کافی هوشمند است که بداند چه زمانی باید افزایش ارتفاع را متوقف کرده و کاربر به سطح چشم افراد دیگر برسد.

این شرایط موجب می شود تا کاربر ویلچر نگاه از بالا به پایین دیگران را حس نکرده و در ارتفاعی تقریبا مشابه با آنها ارتباط برقرار کند. به گفته هوندا این پروژه همچنان در مرحله پژوهش و توسعه قرار داد، اما فناوری داخلی خود را برای کارکرد ویلچر آزاد دست توسعه داده و به کار گرفته است.

 

 

 


یونی-وان؛ ویلچری مجهز به حسگر پوسچر

هوندا از فناوری کنترل تعادل هماهنگ شده توسط انسان خود در ویلچر یونی-وان استفاده کرده است که شامل یک حسگر پوسچر (وضع اندامی) با توانایی تشخیص حرکات طبیعی یک فرد در حال راه رفتن می شود.

داده هایی که تیم هوندا از سامانه دریافت می کند وضعیت و زاویه بدن فرد هنگام راه رفتن و سرعت گام های وی را بررسی می کند. با استفاده از این داده ها، تیم می تواند مسیری که کاربر هنگام نشستن روی ویلچر آزاد دست قصد حرکت به سمت آن را دارد، تخمین بزند.

 

 

بر اساس این داده ها، تیم هوندا همچنین فرمان و محاسبات تثبیت کننده را انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود چرخ های ویلچر موجب پرتاب شدن کاربر نشسته نمی شود. این اطلاعات همچنین رفتار طبیعی کاربران را حس می کند، از این رو چرخ ها بیش از اندازه سریع یا آهسته حرکت نمی کنند.

به لطف این فناوری و محاسبات، طیف گسترده ای از افراد، از سالمندان تا کودکان، می توانند به راحتی از ویلچر یونی-وان استفاده کنند. چرخش تثبیت شده نیز امکان چرخش های کوچک و تند را برای ویلچر فراهم می کند. افزون بر این، هوندا در حال توسعه سامانه هایی برای افراد مبتلا به مشکلات اندام های پایینی بدن است تا آنها بتوانند تعادل خود را هنگامی که روی ویلچر نشسته اند، حفظ کنند.

 

 

هوندا همچنین به تاثیر زمین ها و مسیرهای ناهموار بر پوسچر فرد فکر کرده است. برای پرهیز از این، تیم هوندا پوسته لاستیکی نرمی را برای چرخ ها و سطح صندلی در نظر گرفته تا کاربر هنگام حرکت در جاده یا تغییر ارتفاع تعادل بهتری داشته باشد. از طریق این پوسته لاستیکی، امکان عبور راحت از برجستگی های ناهموار در جاده فراهم می شود.

تغییر حالت ویلچر به طور معمول با استفاده از یک دکمه در کنار آن انجام می شود، اما در صورت بروز خطای سامانه، ویلچر یونی-وان به طور خودکار به حالت کم ارتفاع باز می گردد تا از واژگونی ویلچر جلوگیری شود.

 

 

 

منبع: عصر ایران

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.