توسعه فناوری مرتبط با سازگار کردن محیط زندگی معلولان و سالمندان

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از استقرار ۶۵ واحد فناور دانشگاه علوم توانبخشی خبر داد و گفت: محور اصلی کار سازگار کردن محیط زندگی معلولان و سالمندان است.

 

دکتر حمیدرضا خانکه گفت: ۶۵ واحد فناور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی وجود دارند که این واحدهای فناور در مرکز رشد مستقر شده‌اند. به تازگی موفق شده‌ایم از هیات رئیسه دانشگاه مجوزی مبنی بر استقرار واحدهای فناور در یک ساختمان ۶ طبقه در میدان امام حسین (ع) تهران اخذ کنیم.

 

وی افزود: پس از تصویب شورای رشد و شورای فناوری دانشگاه علوم توانبخشی، واحدهای فناور می‌توانند سه تا پنج سال در این مرکز رشد اقامت داشته باشند.

 

خانکه گفت: محور اصلی واحدهای فناور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، سازگار کردن محیط زندگی معلولان و سالمندان است. چرا که جمعیت سالمندی رو به رشد است و متاسفانه ۳۰ درصد از مردم خدمات توانبخشی می‌گیرند و ۱۷ درصد معلول داریم؛ اما محیط اجتماعی، عمومی و زندگی با شرایط این افراد سازگار نیست.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه مورد حمایت جدی دانشگاه علوم توا‌نبخشی هستند و به تازگی مبالغی از سوی دانشگاه به یکی از صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی عرصه سلامت پرداخت کرده‌ایم تا وقتی فناوران دانشگاه می‌خواهند به سطوح بالاتر بروند بتوانند وام دریافت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با شهرداری تهران توافق کرده‌ایم که فضای سوله‌ای به ابعاد ۶ هزار مترمربع در اختیار دانشگاه علوم توانبخشی قرار دهد تا شرکت‌های فناوری فعال در حوزه حوادث و بلایا در آن منطقه مستقر شوند.

 

منبع: مهر

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.