سرایش نغمه جوانی در آسایشگاه سالمندان قم + عکس

 

بسیاری از ما تصور می کنیم که سن جوانی اوج خوشبختی یک انسان است و بر عکس دوران سالمندی زمانی برای داشتن احساس شادی و سلامتی نیست.

 

با این حال هرچه سن ما بالاتر باشد، نگرانی ما در مورد کامل شدن کاهش می یابد. در سن پیری ما تمایل داریم که دیدگاه واقع بینانه ای نسبت به نقاط قوت و ضعف خود داشته باشیم و نسبت به هرگونه نقصی در وجودمان احساس و نگرش پذیرش داشته باشیم. در این شرایط تمایل داریم که با خودمان و محیط مان به آرامش برسیم.

 

ایجاد احساس نشاط و سرزندگی راهی برای بهبود روحیه و امید به زندگی در دوران سالمندی است بخصوص آن دسته از سالمندان که از جمع گرم خانواده محروم هستند.

 

 آسایشگاه سالمندان قم از سنوات گذشته با برگزاری اردوهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی، برنامه های توانبخشی ورزشی و همچنین برگزاری مراسم های متنوع سعی در افزایش کیفیت زندگی این عزیزان داشته است. 

 

اسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب اقدام به راه اندازی سالن ویژه ای تحت عنوان (صفاکده) برای سالمندان این مرکز نموده است؛ صفاکده جایی است که سالمندان انوار آفتاب بتوانند اوقاتی را در طول روز در کنار یکدیگر به تماشای فیلم، گفت و شنود خاطرات، داستان سرایی، شعر خوانی و... بپردازند و اوقات خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

 

صفاکده در 23 شهریور ماه سال 1402 افتتاح شد و امید است پذیرای محفل های فرهنگی متعددی برای سالمندان این مجموعه باشد. 

 

برای آشنایی با موسسه انوار آفتاب اینجا و برای مشارکت و نیکوکاری اینجا کلیک کنید.

 

 

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.