با دیدن معلولان و سالمندان، قدردانی نعمت صحت و سلامتی باید کرد

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: : پاییز امسال در بین سالمندان و معلولان بمعنای حدیث «نعمتان مجهولتان  الصحه والامان» کاملاّ محسوس شد با دیدن معلولان و سالمندان قدردانی نعمت صحت و سلامت باید کرد، واقعا که تلنگر بزرگی بود.

 

مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در بازدید از آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار افتاب گفت: احترام به بزرگان و پیشکسوتان و تکریم سالمندان نیازبه فرهنگ سازی در بین نسل های این سرزمین دارد و عدم شناسایی و معرفی نشدن وضع موجود آسایشگاه باعث ایجاد فاصله بین نسلی خواهد شد.

 

وی افزود: پاییز امسال در بین سالمندان و معلولان بمعنای حدیث «نعمتان مجهولتان  الصحه والامان» کاملاّ محسوس شد با دیدن معلولان و سالمندان قدردانی نعمت صحت و سلامتی تلنگر بزرگی بود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اینکه صبر و مهربانی همکاران پرتلاش و خدوم مجموعه انوار آفتاب ستودنی و قابل تکریم است،

 

توکلیان خاطرنشان کرد: همت عالی و تلاش وافر مدیران این مجموعه ستودنی است و دوام توفیقات ربانی مدیران و خادمان این مجموعه عظیم را از ایزد منان مسئلت دارم،

 

وی گفت: امیدوارم ظرفیت فعالیتهای علمی و فرهنگی و  تبلیغاتی و رسانه ای استان قم و ایران اسلامی بتواند در معرفی  این مجموعه اقدامی مؤثر وماندگار شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اینکه با انشاالله با همراهی و همدلی و وفاق مدیران دستگاههای اجرایی و مدیریت دولتی و خصوص و بخش نیمه دولتی مشکلات مادی و معنوی این مجموعه مرتفع شود، بیان کرد:  نهاد کتابخانه های عمومی  استان قم در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام آمادگی میکند و امیدواریم با همت همکاران کتابدار استان قم خدمات ماندگاری در جهت اوقات فراغت و فرصت کتاب خواندن برای این عزیزان فراهم شود.

 

فاطمه پورمحمدی، مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب نبز با بیان اینکه تعداد مددجویان این مرکز 420 نفر هستند گفت: تعدادی ازاین  مددجویان آسایشگاه، مجهلول‌الهویه هستند و بیشتر آنان خانواده‌های بسیار مستضعفی داشته که از پس تأمین هزینه‌های مالی برنمی‌آیند.

 

وی بیان کرد: بالغ بر صد نفر از مددجویان به طور کامل زمین‌گیر هستند و مددکاران آسایشگاه باید غذا در دهان‌شان بگذارند و نظافت شخصی‌شان را انجام دهند.

 

مدیرعامل مؤسسه خیریه انوار آفتاب تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سالمندان این آسایشگاه، معلول ذهنی بالای شصت سال هستند و بخش دیگر یا ازدواج نکردند یا فرزندی نداشتند که از آنها مراقبت و نگهداری کنند.

 

همچنین در پایان این بازدید جهت ارائه راهکار و خدمت رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مددجویان این مرکز نشستی مشترک برگزار شد.

 

برای دیدن گزارش تصویری این خبر اینجا کلیک کنید.

 

برای آشنایی با آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب اینجا و برای مشارکت و نیکوکاری اینجا کلیک کنید.

 

جلال بیطرفان

list item image

مواد غذایی

برنج، روغن، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، پنیر، مربا، حلوا، شکر و قند، چای، شیر، سس مایونز، ادویه جات، آبلیمو، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، میوه فصل و...

list item image

پوشاک

حوله حمام و دستی، پارچه لباس، پارچه ملحفه، بالش و تشک، دمپائی، جوراب، پتوی مسافرتی، کلاه، پتو، دستکش، لباس های متنوع

list item image

بهداشتی و شوینده

ایزیلایف، شامپو، مایع های: (ظرفشویی، دستشویی، سفید کننده، جرم گیر، نرم کننده)، پودر دستی و ماشینی، صابون، لیوان یکبار مصرف، ماگ

در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم بیش از 420 سالمند و معلول نیازمند و بی سرپرست بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. تمام نیازهای این عزیزان با کمک و همت مردم نیکوکار تأمین میگردد. شما نیز میتوانید ما را در نگهداری این عزیزان یاری نمائید. 

پرکاربردترین اقلام مورد نیاز:

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کار میرساند تمامی اقلام اهدائی به مؤسسه خیریه انوار آفتاب معاف از مالیات می‌باشد.